corona jetmarks kirke mit foto.jpg

30. DECEMBER 2020

Corona: Reviderede retningslinjer præsenteres 4. januar

Indtil videre er den sundhedsfaglige rådgivning den samme som i ugen op til jul. Den førte til de skærpede retningslinjer 21. december. Landsforeningen ønsker redegørelse for forløbet omkring julegudstjenesterne.

gabriel-filmpris-vinder-2020.jpg

28. DECEMBER 2020

Hvem skal vinde Gabriel filmprisen i 2021?

Juryen bag den folkekirkelige filmpris Gabriel mødes i februar for at nominere fem nordiske kvalitetsfilm - du kan sende forslag til juryen på vores facebookside.

Julegudstjenste - Juletræeer-udenfor.jpg

23. DECEMBER 2020

Ny anbefaling: Aflys julegudstjenesterne

Efter ny udvikling i smitteforholdene, anbefaler Præsteforeningen, Provsteforeningen, biskopper og Landsforeningen nu at aflyse julegudstjenesterne.

corona folkekirken.dk.jpg

21. DECEMBER 2020

Skærpede retningslinjer har også betydning for julegudstjenesterne

Opmærksomhedspunkter, som Landsforeningen tidligere har rejst, er nu indskrevet i Retningslinjer for en ansvarlig håndtering af corona i folkekirken.

Provstudvalgskonference mobilfoto.jpg

17. DECEMBER 2020

Forslag om ny valgform sendt til Kirkeministeriet

Provstiudvalg og læge medlemmer af stiftsråd bør vælges ved valgforsamling, mener Landsforeningen.

Jul-027 folkekirken.dk.jpg (1)

17. DECEMBER 2020

Forsvarligt at holde julegudstjeneste

Præster, provster, biskopper og Landsforeningen har en fælles meddelelse til menighedsrådene.

Coronavirus 2.jpg

15. DECEMBER 2020

Hele landet omfattes af skærpede restriktioner

Landsforeningen opfordrer til, at alle menighedsråd følger anbefalingerne fra myndigheder og biskopper.

corona colourbox 1.jpg

10. DECEMBER 2020

Corona: Yderligere 31 kommuner omfattes af restriktioner

Menighedsråd i alle stifter bliver nu berørt af de skærpede corona-restriktioner.

corona folkekirken.dk.jpg

8. DECEMBER 2020

Følg myndigheders og biskoppers anbefalinger

Landsforeningen opfordrer alle menighedsråd til handle ansvarligt i forhold til julegudstjenester og andre kirkelige aktiviteter.

99011211_2964722823641189_2128563745830469632_o (2).jpg

7. DECEMBER 2020

Corona: Forlængelse af tiltag samt info vedr. julegudstjenester

Forsamlingsforbuddet ved udendørs begravelser og arrangementer gælder fortsat. Desuden indføres en række tiltag i hovedstadsområdet, Aarhus, Odense og en række steder på Sjælland.

jul corona.jpg (1)

3. DECEMBER 2020

Inspiration til jul med corona-restriktioner

Fyldte kirker og mange mennesker samlet rimer ikke på Corona. Hvordan kan højtiden markeres og fejres i år? Få inspiration til jul i en corona-tid her.

Kirketrivsel.jpg

3. DECEMBER 2020

Kender du Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning?

Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning (FAR) er en rådgivningsenhed, som vejleder, rådgiver og hjælper folkekirkens parter i sager vedrørende arbejdsmiljø.

Side 1 af 13