Guides

Her finder du vejledning og gode råd til, hvordan forskellige opgaver i menighedsrådet kan løses. Tegning: Kim Broström.

190612_styre_kimbrostrom_web.jpg
Rollefordeling Illustration (1)

Her kan menighedsrådet få hjælp

Følg illustrationen og find ud af, hvor du og dit menighedsråd kan få hjælp.

Ny Guide Til Samtaler

Samtaleguide om trivsel og arbejdsmiljø

Sæt fokus på dialog om trivsel og psykisk arbejdsmiljø med denne samtaleguide.

Informationssikkerhed Foto

Guide: nye regler om informationssikkerhed og databeskyttelse

Landsforeningen har lavet en guide, der giver et hurtigt overblik over, hvad opgaven som sikkerhedsansvarlig går ud på, og hvordan opgaven kan gribes an.

Kompetence00.jpg (1)

Sæt kompetencer og efteruddannelse på dagsordenen

Vil I sætte medarbejdernes uddannelse på dagsordenen? Vil I skabe udvikling og trivsel blandt medarbejdere? Vil I have inspiration til nytænkning? Så prøv guiden til strategisk kompetenceudvikling.

BudgetProces_3.jpg

Budgetprocessen

Det koster penge at drive kirke, og det koster lidt energi at få styr på, hvornår budgetterne skal laves. Bliv klogere i vores guide til, hvem der gør hvad – og hvornår de gør det, så pengene kommer i hus.

RammeSamarb.jpg

Guide: Arbejdet i provstiudvalg

Arbejdet i provstiudvalg - hvad går det egentlig ud på? Det får du et indblik i her.

Indkoebet1.jpg (1)

Guide til indkøb i folkekirken

Undersøg markedet og gå i forhandlinger, før I køber ind til kirken

COLOURBOX48290473

Sådan kan I drøfte jeres ledelsespraksis

Er der en sammenhæng mellem det, I som menighedsråd mener er vigtigt - og den måde I rent faktisk er arbejdsgivere på? Til at hjælpe jer med den snak har vi udarbejdet et redskab, der sikrer en konstruktiv dialog om jeres ledelsespraksis.

samspil 4 (002).jpg

Sæt gang i det lokale samarbejde

Ønsker menighedsrådet mere samarbejde med andre i lokalsamfundet, fx lokalråd, borgerforening eller idrætsforeningerne? Her er tre trin, der får jer godt i gang.

PersonalePolitik01.jpg

Kom godt i gang med personalepolitikken

Det er vigtigt at få sat ord på arbejdspladsens værdier, holdninger, politikker og kultur inden for forskellige områder. Her er fire trin til at starte processen.

ErfaGruppe000-final.jpg

Guide: Kom godt i gang med erfagrupper

Vil I skabe fællesskab blandt menighedsrådsmedlemmer? Vil I give inspiration og erfaringsudveksling lokalt? Samles om faglige input til rådsarbejdet? Gøre det lettere og måske endda sjovere at være menighedsrådsmedlem? Så følg vores guide.

Kommunikationsværtøjskasse

Kommunikationsværktøjskasse

Får I fortalt jeres gode historier? Og bliver jeres budskaber modtaget - af de rigtige? Her på siden kan du finde redskaber til at forbedre jeres kommunikation.