parasol.jpg

8. JANUAR 2019

Varsling af restferie og særlige feriedage

Har jeres medarbejdere restferie og/eller særlige feriedage, som skal afholdes i dette ferieår? Så er det tid til at få ferien planlagt.

lommeregner.jpg (1)

12. DECEMBER 2018

Regnskab 2018 – Ny metode til at beregne momsfradraget

Ny metode med et nyt beregningsskema til at beregne momsfradraget gør det lettere at begrunde menighedsrådets valg af opgørelsesmetode.

parasol.jpg

12. DECEMBER 2018

Medarbejdernes ferie – husk overgangsordningen

Inden en nye ferieordning træder i kraft pr. 1. september 2020 indføres en overgangsordning.

Per beskåret.jpg

Folkekirkens Dåbsinitiativ lukker ned

I to år har Folkekirkens Dåbsinitiativ indsamlet og formidlet dåbsideer og ideer til aktiviteter for børnefamilier fra landets sogne. Projektets hjemmeside, daabsideer.dk, lever videre.

01.JPG

Personalepolitik - skriv den ned

Landsforeningen anbefaler menighedsrådene at skrive personalepolitikken ned.

godt fra start.jpg

28. NOVEMBER 2018

Har du fået en ny rolle i rådet?

Er du ny i et menighedsråd eller har du fået en ny rolle i rådet efter konstitueringen? Så er der hjælp at hente på godtfrastart.dk

Charlotte_Tybjerg_Sørensen_343.jpg

14. NOVEMBER 2018

Ny kommunikationschef

Landsforeningen af Menighedsråd har ansat Charlotte Tybjerg Sørensen som ny kommunikationschef

COLOURBOX kirke.jpg

14. NOVEMBER 2018

Styrket demokrati

Midtvejsmødet 17. november for menighedsrådenes distriktsforeninger har blandt andet drøftelse af styrket demokrati omkring folkekirkens økonomi på programmet

konstituering_colourbox.JPG

13. NOVEMBER 2018

Hjælp til konstitueringen

Inden første søndag i advent, hvor det nye kirkeår begynder, skal alle menighedsråd have afholdt konstitueringsmøde

godt fra start.jpg

31. OKTOBER 2018

Velkommen til nye medlemmer

152 sogne har afholdt valg til menighedsrådet her i efteråret. Landsforeningen er klar med online-introduktionskurser for de nye.

morgenmøde_colourbox.JPG

31. OKTOBER 2018

Gratis morgenmøde om at gøre en god handel

Har I det kirkeliv, som I ønsker jer? Eller kunne sognets penge bruges på en bedre måde? Vi afholder morgenmøde d. 13. november med temaet ”Forhandling af priser til indkøb i kirken” i Sabro.

COLOURBOX kirke.jpg

25. OKTOBER 2018

Ny kulturanalyse peger på mulige årsager til mobning i folkekirken

En ny analyse af arbejdspladskulturen i folkekirken bestilt af Kirkeministeriet peger blandt andet på kulturen, ledelsesformen og manglende samskabelse i samarbejdet som årsager til, at flere i folkekirken end i andre brancher føler sig mobbet