12. DECEMBER 2018

Regnskab 2018 – Ny metode til at beregne momsfradraget

Ny metode med et nyt beregningsskema til at beregne momsfradraget gør det lettere at begrunde menighedsrådets valg af opgørelsesmetode.

lommeregner.jpg (1)

Af: Eva Strøm

Landsforeningen, Kirkeministeriet og provstirevisionen (BDO og pwc) har udarbejdet ét fælles beregningsskema, der støtter en ny metode fra 2017 til at beregne momsfradraget. Landsforeningen anbefaler, at I anvender skemaet, når I skal beregne momsfradraget i forbindelse med den kommende årsopgørelse for 2018.

Det nye fælles beregningsskema ligner på kirkegårdsområdet det skema, som Landsforeningen sendte ud i forbindelse med årsafslutningen for 2017, men er derudover udvidet med en beregning af fradragsprocenten på overordnede fællesomkostninger.

Læs mere om det nye skema og find det på Den Digitale Arbejdsplads (kræver login)

#Økonomi