14. NOVEMBER 2018

Ny kommunikationschef

Landsforeningen af Menighedsråd har ansat Charlotte Tybjerg Sørensen som ny kommunikationschef

Charlotte_Tybjerg_Sørensen_343.jpg

Charlotte Tybjerg Sørensen. Foto: Louise Aamann.

Landsforeningen har ansat en ny kommunikationschef, som er uddannet journalist og tidligere menighedsrådsmedlem ved Aaby kirke i Nordjylland. Hun kommer fra en stilling som leder af kommunikationsafdelingen på Aalborg Universitetshospital og har tidligere blandt andet arbejdet på TV2 Nord som programmedarbejder.

- Jeg glæder mig til at løse kommunikationsopgaver for Landsforeningen og på den vis støtte arbejdet i landets menighedsråd. Efter at have arbejdet med fagprofessionelle i sundhedsvæsenet i en årrække, bliver det spændende at samarbejde med mennesker, der bruger tid på frivilligt arbejde og i en helt anden sags tjeneste, siger den nye kommunikationschef.

Charlotte Tybjerg Sørensen er 50 år og bor i Aabybro med sin familie. Hun synger lejlighedsvis i kor, og for cirka 30 år siden tog hun 1. del af kirkesangeruddannelsen i Løgumkloster. Hun har  desuden modtaget musikundervisning på Conservatoire Municipal 5ème i Paris.