6. MARTS 2019

Program for Folkekirkemødet er klar

Programmet byder på mange spændende oplæg - blandt andet om dåb og nadver samt folkekirkens mission og diakoni. Det er gratis at deltage, og du behøver ikke at tilmelde dig på forhånd.

Folkekirkemødet 2017-185.jpg (2)

I år er det tredje gang, der afholdes Folkekirkemøde. Her ses deltagere på Folkekirkemødet i 2017. Det fandt sted i Aarhus. Foto: Henrik Bjerg

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

To store emner er på programmet. Om formiddagen handler det primært om dåb og nadver.

Det sker på baggrund af, at folkekirkens biskopper har nedsat tre arbejdsudvalg, som skal forberede en bred folkelig debat om gudstjenesten. En af disse arbejdsgrupper handler om dåb og nadver. Blandt oplægsholderne er biskop Tine Lindhardt, Fyens Stift, sognepræst Marianne Juel Maagard, Himmelev Kirke og menighedsrådsmedlem Helga Kolby Kristiansen, Fredens Kirke, Aarhus.

Om eftermiddagen er der oplæg om folkekirkens mission og diakoni, og der vil, ligesom om formiddagen, være mulighed for at deltage i debat om emnerne.

Landsforeningen er arrangør af Folkekirkemødet sammen med biskopperne, Indre Mission, Grundtvigsk Forum, Kirkefondet, Præsteforeningen, Dansk Diakoniråd, Dansk Missionsråd, Folkekirkens Mellemkirkelige Råd, FDF samt KFUM og KFUK i Danmark.

Du kan se programmet her.

#Folkekirkemødet