1. AUGUST 2019

Få inspiration til kirkegården

Fri adgang til den store udstilling ”Have&Landskab ´19”, som finder sted 28.-30. august i Slagelse. Om onsdagen er der særlig fokus på udvikling af kirkegården.

Foto have og landskab.jpg

Udstillingen "Have&Landskab '19" finder sted 28. - 30. august i Slagelse. Foto: Have og Landskab.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Udstillingen ”Have&Landskab ´19” er Skandinaviens største fagudstilling for den grønne branche.

Der er fri adgang til udstillingen, man skal bare registrere sig på udstillingens hjemmeside

I år er der på de såkaldte spotkurser i Faglig Forum om onsdagen særlig fokus på driften på kirkegårde.

Jan Støvring, seniorforskningskonsulent, IGN – Københavns Universitet og medforfatter til bogen: ”Kirkegårde i udvikling”, holder oplæg om, hvordan man skaber tidssvarende kirkegårde.

Der vil også blive mulighed for at se de nyeste tekniske løsninger til driften, bliver opdateret på den nyeste forskning og opleve de nye sorter og farver inden for træer, buske og planter.

Programmet kan ses her.

#Kirkegården