14. MARTS 2024

Økonomichef

Er du til tal og analyser? Kan du kommunikere lige så godt med vores medlemmer som med ministeriets embedsmænd? Er du samtidig en dygtig personaleleder, har vi en rigtig spændende stilling til dig.

Økonomichef Jpeg (1)

Af: Redaktionen

Vi søger en engageret og alsidig økonomichef, der brænder for personaleledelse og for arbejdet i en politiske ledet medlemsorganisation.

Som økonomichef er dit ansvarsområde delt i 3 dele
For det første får du det overordnede ansvar for foreningens eget bogholderi, udarbejdelse af regnskab og budgetter, kontakt til revision og pengeinstitut mm.
For det andet er du daglig leder af regnskabskontoret, som fører regnskab for en række kirker rundt om i landet som indtægtsdækket virksomhed. Du bliver også ansvarlig for kundepleje og kan rådgive vores medlemmer, samt have dialog med potentielle nye kunder.
Endelig forventer vi, at du kan bidrage med analyser og oplæg om folkekirkens økonomi – både lokalt og nationalt.

Vi har lige opgraderet vores økonomisystem (Business Central), digital udgiftshåndtering og fakturahåndtering og nu skal vi høste frugterne. Du får ansvar for at effektivisere arbejdsprocesser og for at udbygge ledelsesinformationen.

Du refererer til sekretariatschefen og bliver en del af Landsforeningens ledergruppe. Du får personaleansvar for 9 medarbejdere.

Om dig
Du trives med at navigere i et job med meget forskelligartede opgaver, hvor der er gode muligheder for at præge den fremtidige udvikling.

Du tager ansvar for egne opgaver, men du er også dygtig til at inddrage dine medarbejdere og uddelegerer de opgaver, der ikke skal ligge på dit bord.
Du har lyst til og måske erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, hvor du bidrager med økonomiske analyser og oplæg.

Vi forestiller os at

• Du kommer med en bred regnskabs- og økonomifaglig baggrund og gerne med ledelseserfaring.
  • Du har en relevant økonomisk uddannelse som f.eks. cand.merc, HD i regnskab/økonomistyring e.lign.
  • Du har stærke samarbejdskompetencer og forstår at lede både opad og nedad
  • Du kan arbejde med komplekse problemstillinger og formår at se dem i en større organisatorisk og politisk sammenhæng
  • Er god til at kommunikere såvel skriftligt som i tale, og du kan gøre dine budskaber forståelige for mennesker med en anden faglighed end din egen
  • Er servicemindet, struktureret og løser dine opgaver effektivt
  • Du er superbruger i Excel og gerne Business Central.

Vi tilbyder

• Et selvstændigt og fleksibelt job med frihed under ansvar
  • En organisation som arbejder på at styrke digitaliseringen og effektiviseringen af arbejdsprocesser.
  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, med hjælpsomme, dygtige og engagerede kolleger
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • Fleksible og gode arbejdsforhold, en arbejdsuge på 37 timer med betalt frokostpause, en god frokostordning og andre personalegoder.

Tiltrædelse 1. september eller efter nærmere aftale.

Er du blevet nysgerrig?
Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Torben V. Lauridsen på 3119 2700 eller tvl@menighedsraad.dk.

Send din ansøgning så vi har den senest fredag den 14. juni kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. og 21. juni.

Du søger jobbet via Jobindex
Økonomichef | Jobindex

Landsforeningen af Menighedsråd er en medlemsorganisation, der varetager 1.650 menighedsråds politiske interesser og er arbejdsgiverorganisation for over 12.000 ansatte. Vi tilbyder en række forskellige ydelser, som f.eks. rådgivning og kurser og vi er en bred kirkelig organisation. Vi er ca. 35 ansatte i sekretariatet, som har kontor i Sabro. Læs mere på www.menighedsraad.dk.

#Økonomi