6. FEBRUAR 2019

Bliv klædt bedre på som formand

Har du brug for et boost, hvor du som formand får styrket dine lederkompetencer? Så tilmeld dig den nye lederuddannelse, der er særligt målrettet menighedsrådsformænd og er sammensat for at sikre, at du får de bedste forudsætninger for at varetage formandsposten med endnu større overblik og overskud.

Lederuddannelse1.jpg

Foto: Colourbox.dk

Af: Anja Christensen

Uddannelsens formål og udbytte
Som menighedsrådsformand varetager du en lang række opgaver og har derfor brug for en bred vifte af kompetencer og redskaber. Lederuddannelsen er skræddersyet til menighedsrådsformanden med afsæt i konkrete erfaringer og de udfordringer, du støder på i din hverdag som formand. På uddannelsen vil du få opdateret viden om din rolle som formand og en række konkrete redskaber, du kan tage i brug med det samme.

Uddannelsen er den nyeste i rækken af lederuddannelser i folkekirken og er oprettet, da der har vist sig et stort behov for solidt fokus på lederuddannelser i menighedsrådene. Der har været stor efterspørgsel på en uddannelse målrettet formænd i kølvandet på den store tilslutning, der har været til lederuddannelsen for kontaktpersoner.

Uddannelsen er inddelt i tre moduler, der går i dybden med hver sit område.

Modul 1: Menighedsrådets ansvar og arbejde
Her arbejder du med emner som ledelsesstruktur i folkekirken, menighedsrådet som arbejdsgiver, politisk ledelse og organisationsforståelse.

Modul 2: Visioner, kirkeliv og prioriteringer
På dette modul lærer du blandt andet om visioner og strategisk ledelse, brug af data, økonomi og ressourceforbrug samt samarbejde med frivillige.

Modul 3: Formandens opgaver og rolle
Uddannelsens sidste modul går i dybden med rollen som formand i folkekirken, rammerne for offentlig forvaltning, lederstil, mødeledelse mm.

Tilmelding
Har du mod på en ny lederuddannelse, så meld dig til lederuddannelse for menighedsrådsformænd i foråret. Tilmeldingen er åben nu og sker gennem Landsforeningens hjemmeside. Tilmeldingsfristen er den 18. marts, men vent ikke for længe, der er et begrænset antal pladser.

Du kan læse mere om uddannelsen, de praktiske detaljer og tilmelde dig her.

#Uddannelse #Kirkeliv #Folkekirkens Lederuddannelse