28. SEPTEMBER 2018

Kampagne: Folkekirken - en arbejdsplads helt nede på jorden

Alt for mange ved ikke, at folkekirken er en stor og mangfoldig arbejdsplads. Det skal en ny kampagne oplyse om - og menighedsrådene kan deltage

Foto_kontor_kordegn.png

Kordegn Camilla Bugge fortæller i en kort film til Facebook om arbejdet som kordegn. Filmen er en del af kampagnen "Folkekirken - en arbejdsplads helt nede på jorden".

Af: Eva Strøm

Hent kampagnematerialer

Der er lavet en materialepakke til sognene med blandt andet Facebookfil, og -opslag og skabeloner til stillingsopslag.

Find det hele her

Landsforeningen er medafsender af en ny kampagne, "Folkekirken - en arbejdsplads helt nede på jorden", der i hele oktober sætter fokus på folkekirken som en rummelig arbejdsplads med mange spændende jobmuligheder. Mange danskere ved nemlig ikke, at folkekirken også er arbejdsplads for personer, der ikke lige er teologer eller musikere. I kampagnen er budskabet, at man kan finde et godt job i folkekirken, uanset uddannelsesmæssig baggrund, alder og interesse, og målet er, at flere vil se folkekirken som er et reelt alternativ, når de står overfor et karriere- eller jobskifte.

Facebookkampagne

Kampagnen løber på Facebook i hele oktober. Her vil mange danskere møde to små film, hvor en graver og en kordegn fortæller om deres arbejde i folkekirken. Der er også lavet Facebook-opslag med fotos og tekster, der fortæller om folkekirken som arbejdsplads. 

Materialer til sognene

Søger I nye medarbejdere, eller har I lyst til at være med til at udbrede kendskabet til folkekirken som arbejdsplads, er der også mulighed for det. Der er nemlig lavet en materialepakke med de to film, Facebookopslagene og skabeloner til stillingsopslag og plakater, som kan sættes op lokalt. En guide forklarer i detaljer, hvordan I kan bruge materialerne. 

Læs mere og find kampagnematerialerne på folkekirken.dk

Hvem står bag?

Arbejdsgruppen ’Folkekirken som arbejdsplads’, under Kirkeministeriet står bag kampagnen, og Landsforeningen har deltaget i arbejdet sammen med Provsteforeningen, Kordegneforeningen, Kirketjenerforeningen, folkekirken.dk og Kirkeministeriet. Kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese har udviklet kampagnen. 

Flere artikler om samme emne

#Arbejdsgiver