6. FEBRUAR 2024

Nye videoguides om sognedata

Folkekirkens Uddannelses – og Videnscenter har produceret to nye videoer om, hvor du finder sognedata og migrantstatistik – og hvordan du bruger dem.

FUV Videovejledning Statistik

Dyk ned i sognedata. Nye videoer hjælper dig godt i gang.

Af: Marie Gaarden

Vil du have større indsigt i dit sogn? – Hvem der bor der, og hvor de kommer fra?

Tal er et værdifuldt redskab i arbejdet med at analysere og planlægge aktiviteter i dit sogn. De giver et solidt grundlag for diskussioner og beslutninger om, hvordan I i menighedsrådet bedst kan fremme sognets udvikling.

To nye video-guides viser dig trin for trin, hvordan du finder frem til statistisk materiale om dit sogn.

Video om sognestatistikker i kort
I den ene video viser Maiken Friischman Bjærge, vidensmedarbejder ved Folkekirkens Uddannelses- og Videncenter, hvordan du finder det interaktive ’Sognestatistikker i kort’ og hvordan du får et hurtigt overblik over de enkelte sognes demografi og kirkelige handlinger.

Video om migrantrapporter
I den anden video, forklarer Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenters Sekretariatsmedarbejder, Helena Grovn, hvordan du via menighedsraad.dk finder migrantrapporter for de enkelte sogne i folkekirken. Migrantrapporterne giver et overblik over, hvor mange migranter, der bor i sognet samt hvilken nationalitet, de har.

Se de to videoguides her

#sognedata #migrantarbejde #migrantrapport #statistik

Læs også: