23. AUGUST 2023

Tips til filmaften i sognegården

Er det tid til filmaften, men er du blank på idéer til, hvad der skal på programmet? Her får du tips til film og hjælp til, hvordan du indhenter rettigheder.

Tid Til Filmaften

Af: Marie Gaarden

Snart melder efteråret sig - den perfekte årstid til at mødes i sognegården og sammen se en god film.
Vil du arrangere filmaften, men er du i tvivl om, hvilke film du skal vise? Så er der masser af inspiration at hente i listen over tidligere nominerede film til Landsforeningens kirkelige filmpris Gabriel.

På siden "Vil du vise film i sognegården?" får du:

• Overblik over alle de nominerede film i 2022 og 2023
  • Korte omtaler af de nominerede film
  • Liste over, hvor filmene kan streames
  • Information om, hvor du skal indhente rettigheder til at vise filmene.

Om Gabriel filmpris

Formålet med Gabrielprisen er:

- at fremhæve nordiske filmskabere, der med talent og på højt kunstnerisk niveau formår at gengive og skildre menneskelige vidnesbyrd, der er i samklang med evangeliet.

- at fremhæve film, der giver tilskuerne en dybtgående oplevelse af åndelige, menneskelige eller sociale ideer og værdier.

- at belønne anstrengelser for at skabe kirkeligt vinklede film.

Læs mere om filmprisen Gabriel

#film #filmaften #filmrettigheder