19. APRIL 2023

Sådan gør du FIN til din

Folkekirkens IntraNet er kommet godt fra start og indeholder allerede mange informationer. Vil du have det bedste overblik, kan du skræddersy siden, så FIN bliver tilpasset dig. Læs her hvordan.

20230224MBR5007

Foto: Michael Bo Rasmussen

Af: Marie Gaarden

I løbet af den første uge har Folkekirkens IntraNet haft mere end 11.500 besøg. Har du ikke allerede været på folkekirkens IntraNet, er der god grund til at klikke forbi. Her finder du nyheder, vejledninger, invitationer til kurser og events og inspiration til dit arbejde. Med nogle enkelte klik kan du få tilpasset forsiden, så den passer til dig og dine behov – det giver dig et godt overblik, og du kan hurtigere finde det, du har brug for.  Husk også at tilmelde dig nyhedsmailen, så du ikke går glip af nyheder på FIN.

Få vist det relevante indhold
Første gang, du klikker dig ind på folkekirkenstranet.dk, bliver du mødt med en velkomsthilsen og en opfordring til at sætte dine indstillinger. Du bliver spurgt til, hvilket stift, du hører til, og hvilken rolle, du har.  Hvis du sætter dine indstillinger, vil forsiden af FIN vise det indhold, der er mest relevant for dig, og din browser vil kunne huske dine indstillinger næste gang, du besøger FIN.

Hvis du allerede har besøgt FIN, men sprang over valget af indstillinger, kan du altid gøre det i toppen af forsiden under ”Dine personlige valg.” Her kan du selvfølgelig også altid ændre dine indstillinger.

Du bestemmer selv, hvor mange roller og stifter (geografiske områder), du ønsker at tilføje via knappen ”Dine personlige valg” øverst på forsiden.

Gå ikke glip af nyt på FIN
Hver uge udsendes en mail fra Folkekirkens IntraNet (FIN) med nyheder fra den forgangne uge. Hvis du ønsker at modtage nyhedsmailen, skal du tilmelde dig på folkekirkensintranet.dk.
Tilmeldingsknappen finder du på forsiden af FIN, når du scroller lidt ned på siden.

Når du tilmelder dig, skal du krydse af, hvilket stift, du ønsker at modtage nyheder om, og hvilken rolle, du har – også selvom du måske allerede har sat dine indstillinger på FIN.
Du kan sætte flere krydser, hvis du er interesseret i at modtage nyheder fra flere stifter eller er interesseret i at følge med i nyhederne målrettet flere roller.
På den måde modtager du kun nyheder, som er relevante for dig. Du kan altid ændre dine valg eller afmelde dig nyhedsmailen. Det gør du i bunden af det nyhedsbrev, du modtager.

Kom med på webinar for menighedsråd
Du kan stadig nå at deltage i gratis webinar om FIN:

D. 26. april klokken 16.30-17.30.
Læs mere og tilmeld dig her.

#FIN #Folkekirkens IntraNet #folkekirkens intranet