20. FEBRUAR 2023

Arbejdsgiverkonference gav udveksling af erfaringer på tværs af landegrænser

Kirkens Arbejdsgiverorganisation (KA) i Norge var vært for dette års udgave af Nordisk Arbejdsgiverkonference med deltagere fra søsterorganisationer fra Sverige, Finland, Norge og Danmark.

Nordisk 2023

Af: redaktion@menighedsraad.dk

Nordisk Arbejdsgiverkonference, hvor repræsentanter fra Landsforeningens afdeling 'Arbejdsgiver og Rådgivning' mødes med kollegerne fra tilsvarende organisationer i de nordiske lande, finder sted en gang om året. Værtskabet for konferencen går på skift, og i år var det det altså den norske kirkens arbejdsgiverorganisations tur.

Formålet med konferencen er at dele erfaringer fra arbejdsgivernes repræsentanter på det kirkelige område i henholdsvis Norge, Sverige, Finland og Danmark. En central del af arrangementet er derfor, at de deltagende lande deler de seneste nyheder og tendenser.

- Selvom vi er organiseret forskelligt i de nordiske lande, står vi med mange af de samme udfordringer, og det er derfor meget inspirerende og lærerigt at deltage i konferencen, siger Elisabeth Jensen, Rådgivningschef i Landsforeningen.

Derudover er der et program, som værterne har udarbejdet. I år hørte deltagerne blandt andet tidligere KA-direktør Frank Grimstads foredrag om kirkens styreform – mellem bispemagt og demokrati samt udviklingstendenser i Norden.

#Arbejdersgiver