4. MAJ 2021

Yderligere genåbning – også i folkekirken

Bedre mulighed for kirkelige arrangementer og møder efter nattens politiske aftale.

Kirkekoncert i København.jpg (1)

Kirkekoncerter og andre større arrangementer i kirker og sognegårde kan igen blive muligt fra 6. maj. Foto: Henrik Petit.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

En bred politisk aftale er indgået mellem en række partier i Folketinget. Den sætter yderligere gang i genåbningen af samfundet.

Allerede fra på torsdag - 6. maj - gælder blandt andet følgende, som har betydning for folkekirken:

• Større arrangementer med siddende publikum genåbner med krav om coronapas og opdeling af publikum i sektioner à 500.

Det forventes også at komme til at omfatte menighedsaktiviteter i folkekirken og giver dermed mulighed for at genoptage koncerter og andre arrangementer i kirker og sognegårde i større omfang.
  • Forsamlingsloftet hæves til 25 indendørs og 75 udendørs.

Den nye genåbningsaftale kan læses her.

Der er møde i sektorpartnerskabet senere i dag.

Vi vender tilbage med yderligere informationer, når vi ved mere og opdaterer løbende vores coronavejledning for folkekirken.
Find den her.

#coronavirus