COLOURBOX5139925

27. JANUAR 2022

Netværksmøder for unge

Landsforeningen holder to netværksmøder for unge menighedsrådsmedlemmer. Tilmeldingsfristen er mandag 31. januar.

Mundbind

17. DECEMBER 2021

Mundbind og arealkrav i folkekirken

Statsministeren anbefaler nye restriktioner, der omfatter folkekirken.

Elsted 0032

16. DECEMBER 2021

Det skal være slut med seksuel chikane i folkekirken

Der kommer nu ekstra hjælp til de folkekirkelige arbejdspladser i kampen for et bedre arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljø.jpg (1)

16. DECEMBER 2021

Løsninger på dårligt arbejdsmiljø skal vi finde i fællesskab

49 præster har underskrevet en hensigtserklæring om dårligt arbejdsmiljø. De fleste af problemstillingerne kan Landsforeningen nikke genkendende til.

Informationssikkerhed Foto

16. DECEMBER 2021

Menighedsrådsformænd bliver ansvarlige for informationssikkerhed

Efter et ministerielt udvalgsarbejde får menighedsrådets formand nu det lokale ansvar for informationssikkerheden. Landsforeningen har lavet en guide, der giver et overblik over den nye opgave.

Kirkegaardsansat3

Folkekirkens arbejdsmiljørådgivning bliver permanent

FAR har fået fast finansiering og bliver nu en permanent institution i det folkekirkelige landskab.

Coronapas (1)

10. DECEMBER 2021

Krav om coronapas forlænges

Deltagere og ansatte skal fortsat vise coronapas.

Coronavirus 2.jpg

9. DECEMBER 2021

Ingen yderligere restriktioner på vej for julegudstjenester

Der er ingen planer om, at julegudstjenester skal aflyses eller underlægges yderligere restriktioner i år. Sådan lød meldingen på et pressemøde d. 8. december 2021.

7. DECEMBER 2021

Næste skridt: Ny medarbejder

Arbejdet med folkekirkens nye intranet er nu så langt, at det er tid til at ansætte en projektleder/ digital redaktør.

Coronavirus 2.jpg

3. DECEMBER 2021

På arbejde uden coronapas efter positiv test

Når en medarbejder, der er vaccineret, bliver smittet med corona, forsvinder coronapasset automatisk i 14 dage - men hvad gør man så, når medarbejderen er rask igen, inden de 14 dage er gået?

Sneskraber

2. DECEMBER 2021

Snerydning og glatførebekæmpelse

Sneen er faldet over Danmark, og det forpligter menighedsrådene til at rydde sne.

Folkekirkemøde.jpg

2. DECEMBER 2021

Tag med til Folkekirkemøde

I maj er der Folkekirkemøde for alle med interesse for folkekirken. På Folkekirkemødet sættes kirkepolitiske emner til debat, og mødet er en god mulighed for at få inspiration og deltage i debatter om aktuelle emner.

Side 1 af 10