18. FEBRUAR 2021

Kirke i en tid med corona – også i 2021

Folkekirkens uddannelses- og videnscenter (FUV) har udarbejdet materiale til lokale drøftelser om, hvordan man kan være kirke under corona – også i 2021. Landsforeningen opfordrer menighedsrådene til at sætte tid af til at drøfte situationen lokalt ud fra materialet.

FUV samtalekort skærmprint.png

Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter har udarbejdet materiale, som menighedsrådene kan bruge til drøftelser om, hvordan man lokalt kan være kirke i en tid med corona.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, FUV, udgav i november 2020 en rapport om folkekirken i en tid med corona: ”Når folkekirken skal spille efter reglerne – men uden for banen”. Nu har FUV udgivet materiale til lokale drøftelser om, hvordan vi vil være kirke under corona – også her i 2021.

Landsforeningen har i denne uge udsendt et direkte nyhedsbrev til menighedsrådsformændene med link til materialet og en opfordring til at menighedsrådene i nær fremtid sætter tid af til at drøfte situationen lokalt med udgangspunkt i materialet, som består af en video og en række samtaleoplæg.

Videoen er delt op i en infodel, som videreformidler relevante erfaringer fra undersøgelsen. Anden del af videoen introducerer fire corona-relevante temaer, som kan drøftes i menighedsråd. Samtaleoplæggene giver med udgangspunkt i de temaer, der præsenteres i videoen, forslag til, hvordan menighedsrådet kan drøfte og arbejde med temaerne.

Find video og samtalekort her – sammen med link til FUV’s rapport.

#FUV #coronavirus