17. AUGUST 2020

Premiere på kampagnefilm om valget

Filmen kan frit downloades og bruges til at skabe opmærksomhed om valgforsamlingen 15. september.

Brug din stemme 1.jpg

De medvirkende i kampagnefilmen er Herstedøster Kirkes pigekor og drenge fra Københavns Drengekor under ledelse af Anne-Kari Ferenczi. Optagelsen fandt sted i Lindevang Kirke på Frederiksberg i juni måned. Nederst på denne side kan du se den færdige video. Foto: Henrik Petit.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Kalder på alle - sangtekst

Sangark til print

”Kalder på alle” hedder sangen, som er skrevet til melodien til ”Lover den Herre”.

Teksten er forfattet af Peter Thielst fra bureauet Advice, som står for kampagnen i forbindelse med menighedsrådsvalg 2020. Den er indsunget af Herstedøster Kirkes pigekor, suppleret af drengesangere fra Københavns Drengekor. Det er korleder og organist ved Herstedøster Kirke, Anne-Kari Ferenczi, som leder koret og har lavet arrangementet af melodien. Martin Seier har lavet klaverarrangementet og akkompagnerer sammen med kontrabassist Matthias Petri.

Filmen vises på folkekirken.dk og på Landsforeningens kommunikationskanaler frem til valget. Landsforeningen opfordrer til, at man også downloader eller deler den i menighedsrådene. På hjemmesiden, facebook og gerne også på egne sociale medier, hvis man har lyst. Fællessang er desværre blevet en udfordring på grund af coronakrisen, men kan man sikre tilstrækkelig afstand mellem hinanden, kan det være en mulighed at synge sangen sammen. Teksten kan printes via linket i højre side.

- Sangen udtrykker det særlige ved menighedsrådsarbejdet – fællesskabet om kirkens liv og vækst, og at man ved at arbejde sammen skaber noget, der er større end det, man kan udrette som enkeltindivider, og jeg håber, at alle vil bruge deres stemme – i begge ordets betydninger - frem mod og til valgforsamlingen 15. september, siger Søren Abildgaard, Landsforeningens formand.

På valgportalen findes inspirationskatalog med bud på, hvordan filmen kan bruges i forbindelse med valget

Se filmen her:

Her kan du høre, hvordan den lyder, når vi i Landsforeningens sekretariatet ”bruger vores stemme”:

#Menighedsrådsvalg 2020