29. JULI 2020

Bispevalg i Helsingør Stift – mød kandidaterne

Der afholdes valgmøder med de fire kandidater, der stiller op. Møderne finder sted 31. august og 1. september. Pga. coronasituationen er det vigtigt at tilmelde dig, hvis du vil være garanteret adgang til mødet.

Skt Olai kirke helsingør colourbox.jpg

Der er bispevalg i Helsingør Stift til efteråret. Bispevielse af den nye biskop finder sted i Skt. Olai Kirke i Helsingør søndag den 31. januar 2021. Foto: Colourbox.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

De fire bispekandidater er:
Peter Birch, provst, Gentofte Provsti
Ulla Thorbjørn Hansen, provst, Slagelse Provsti
Eva Holmegaard Larsen, præst, Nødebo Sogn og teologisk konsulent i Helsingør Stift
Asser Skude, sognepræst, Bellahøj-Utterslev Sogn

På valgmødet vil kandidaterne præsentere sig, debattere og samtale om deres visioner for stiftet og bispeembedet.

Møderne finder sted i:

Royal Stage
Frederiksborghallerne
Milnersvej 39
3400 Hillerød

Mandag 31. august og tirsdag 1. september, begge dage kl. 18.30- 21.00.

På grund af pladsrestriktioner i forbindelse med Corona-situationen, er kun deltagere, der er tilmeldt arrangementet og som medbringer kvittering, garanteret adgang.

Tilmelding kan ske her.

Valgmøderne er arrangeret af Frederiksborg Distriktsforening og Distriktsforening Helsingør Sydøst.

#Bispevalg Helsingør