Medarbejdersamtaler

Hvornår holder I medarbejderudviklingssamtaler (MUS)?

sognegård_colourbox.JPG

MUS-samtalen kan have økonomiske konsekvenser, fx hvis der er ønsker om kurser eller nye opgaver. Foto: Colourbox

I skal afholde MUS én gang om året, og I bestemmer, hvornår MUS-samtalerne skal afholdes. Af hensyn til årets budgetgang
kan I dog med fordel overveje at afholde MUS i løbet af foråret.

MUS-samtalen afrundes med en udviklingsplan, der kan have økonomiske konsekvenser, fx hvis der er ønsker om kurser eller nye opgaver. Imødekommelse af sådanne ønsker skal normalt ske med menighedsrådets samtykke og afspejles i budgettet, der skal udarbejdes senest 15. april.

Vær også opmærksom på, at I på et forudgående medarbejdermøde kan drøfte metoder for MUS.

Læs mere om MUS-samtaler på folkekirkenspersonale. dk. Følg stien: Uddannelse > Kirkeuddannelse > Medarbejderudviklingssamtaler.