7. FEBRUAR 2019

Husk Folkekirkemødet 31. maj

Folkekirkemødet finder sted i forbindelse med Himmelske Dage på Heden i Herning i Kr. Himmelfartsferien. Folkekirkemødet er gratis og tilmelding er ikke nødvendig.

Sammen-i-Herning.jpg

Foto: Himmelske Dage på Heden

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Himmelske Dage på Heden afholdes i Kr. Himmelfartsferien fra torsdag den 30. maj til søndag den 2. juni.

Fredag den 31. maj afholder Landsforeningen og en række af de andre folkekirkelige organisationer Folkekirkemødet 2019. Det finder sted i et stort telt på Markedspladsen i Herning, hvor Mulighedernes Marked – som er en del af Himmelske Dage - også holder til.

Folkekirkemødet afholdes fra kl. 10-17.30. Som en del af Himmelske Dage begynder dagen med bibelrefleksion kl. 9.00 forskellige steder i byen. Llige ved siden af Folkekirkemødets telt holder biskop Henrik Wigh-Poulsen bibelrefleksion.

Om formiddagen har folkekirkemødet gudstjenestens sakramenter på programmet. Det sker på baggrund af, at en arbejdsgruppe nedsat af biskopperne offentliggør en helt ny rapport om dåb og nadver i folkekirken.

Eftermiddagens program har mission og diakoni som tema. Her kan man blandt andet høre oplæg om folkekirkens missionsopgave, hvordan og hvor meget skal kirken tilpasse sig samfundsudviklingen og om folkekirkens mange tilbud og aktiviteter først og fremmest henvender sig til de ressourcestærke, som tør gå over tærsklen til sognegården.

Det er gratis at deltage, og tilmelding er ikke nødvendig.

Overvej muligheden for at arrangere fælles transport til Herning og oplev en spændende dag på Folkekirkemødet – og andre arrangementer i forbindelse med Himmelske Dage.

Læs mere om Himmelske Dage på Heden her

#Kirkeliv