21. JUNI 2018

Nye kurser på godtfrastart.dk

Vil du tage et kursus i daglig ledelse eller om bygninger? Så kan du nu gøre det hjemme fra sofaen, når det passer dig.

Godtfrastart.jpg

Af: Jesper Moll

To nye kurser på www.godtfrastart.dk giver introduktioner til daglig ledelse og kirkens bygninger. Kurserne er online-baserede, så man kan tage dem i ro og fred, når det passer ind.

Kom godt fra start

Kurserne på www.godtfrastart.dk er udarbejdet i et samarbejde mellem Landsforeningen af Menighedsråd, Kirkeministeriet og stifterne i Danmark.

www.godtfrastart.dk

Daglig ledelse

Det nye e-læringskursus i daglig ledelse for kontaktpersoner giver dig en masse praktisk viden og redskaber. Du får fx en introduktion til, hvordan du enkelt kan planlægge arbejdstid, fridage og ferie. Der er tips til, hvordan du får en god dialog med medarbejderne, fx i forbindelse med MUS og lovpligtige møder. Og du får viden om, hvordan I kan håndtere
fx sygdom, lønforhandling og ansættelse.

Kirkens bygninger

Hvad må man bruge kirkens bygninger til? Og hvad gør vi, når vi skal bygge om eller bygge nyt? Det får du blandt andet svar på i det nye e-læringskursus, der guider dig igennem de væsentligste emner i forbindelse med alle irkens bygninger – fra kirken over sognegården til præstegården. Du får fx viden om forløbet i en byggesag, vejledning om vedligeholdelse af bygninger og inventar og viden om de regler, der er for brug af bygningerne.

#Kursus #Ledelse #Kirkegården