26. MARTS 2018

Landsforeningen inviterer inden for på Facebook

Nu kan menighedsrådsmedlemmer møde Landsforeningen og andre menighedsrødder på ny facebookside

Screendump facebookside Landsforeningen.png

Landsforeningens nye facebookside er et mødested for menighedsrådsmedlemmer og forening - og for menighedsrådsmedlemmer på tværs af sognene. Coverbilledet er fra Landsforeningens årsmøde 2017, fotograf: Henrik Petit.

Af: Eva Strøm

Facebook er stedet, hvor danskerne mødes i hverdagen. Og nu kan menighedsrådsmedlemmer også mødes med Landsforeningen og andre menighedsrådsmedlemmer om alt det, vi er fælles om, nemlig at drive kirke og skabe et levende kirkeliv. Og det er en god ide, mener formand for Landsforeningen af Menighedsråd, Søren Abildgaard:

- Rigtig mange danskere bruger Facebook, og vi vil som forening gerne møde vores medlemmerne, der hvor de er. Facebook har også den fordel, at vi kan komme i dialog med medlemmerne - og at vores side kan være et mødested for medlemmer på tværs af sognene.

På siden vil der løbende komme historier fra sognene, invitation til medlemsmøder, vidensdeling, rådgivning og meget mere. Håbet er også, at medlemmerne har lyst til at dele erfaringer, viden og holdninger på siden, så der bliver god grund til at kigge forbi med jævne mellemrum.

Set fra formandens stol er det spændende at tilføje en ny kanal til kommunikationen. Ikke mindst fordi det giver foreningen nye måder at servicere medlemmerne på:

- I Landsforeningen er vi interesserede i at være i dialog med menighedsrådene om de opgaver og udfordringer, der er, og Facebook er et godt sted at lytte og stikke fingeren i jorden for at blive klogere på, hvad der rører sig ude i sognene. Facebook giver også mulighed for at tilbyde fx rådgivning og erfaringsudveksling på nye måder, siger Søren Abildgaard.

Kig forbi facebooksiden
Vil du besøge facebooksiden, skal du gå på Facebook og søge efter “Landsforeningen af Menighedsråd”. Hvis du liker siden eller vælge "Følg", får du løbende nyheder fra os i dit feed. Dog ikke alle opslag, så kig forbi med jævne mellemrum og deltag i debatten.

Vær opmærksom på, at Facebook har lavet en autogenereret side, der også hedder "Landsforeningen af Menighedsråd". Det er ikke en side, der er tilknyttet Landsforeningen, men en side, der samler opslag, som afsenderne har "tagget" med placeringen "Landsforeningen af Menighedsråd". Vælg i stedet den side, der har Landsforeningens grønne logohus som ikon.

#Kommunikation