20. SEPTEMBER 2017

Ny formand for arbejdsmiljøet

Folkekirkens Arbejdsmiljøråd har i denne uge fået ny formand.

kirketårn.jpg

Folkekirkens Arbejdsmiljøråd har fået ny formand. Foto: Colourbox

Af: Alex Kjær

Næstformand i Landsforeningen af Menighedsråd, Inge Kjær Andersen, er ny formand for Folkekirkens Arbejdsmiljøråd

Det er næstformand Inge Kjær Andersen fra bestyrelsen i Landsforeningen af Menighedsråd, der fremover kommer til at udtale sig om arbejdsmiljøspørgsmål.
Rådet arbejder blandt andet med at understøtte arbejdsmiljøindsatsen på de folkekirkelige arbejdspladser.

- I den forbindelse vil jeg opfordre til, at aktørerne i folkekirken husker at gøre brug af Folkekirkens ArbejdsmiljøRådgivning, når det er relevant, siger den nye formand.

Bag Folkekirkens ArbejdsmiljøRådgivning står udover Folkekirkens Arbejdsmiljøråd Kirkeministeriet, hvilket betyder, at alle folkekirkens organisationer, store som små, bakker op om og støtter arbejdsmiljørådgivningen.

- Udover at skulle beskæftige mig bredt med arbejdsmiljø og sundhed ser jeg også frem til at have fokus på samarbejdet mellem de forskellige parter i folkekirken. Det er vigtigt, når man har en stor, fælles arbejdsplads, som skal fungere for alle, siger Inge Kjær Andersen.

Folkekirkens Arbejdsmiljøråd består af repræsentanter for de folkekirkelige arbejdspladsers parter, og formanden vælges for to år.