1. SEPTEMBER 2017

Alle stillinger i folkekirken er nu samlet på en jobportal

Ny jobportal samler alle opslåede stillinger til job i folkekirken

vejlby_DSC5117-4256x2342-740x407.jpg

Om man er akademiker, musiker eller har dygtige hænder, er der job at finde i folkekirken. Over 12.000 mennesker arbejder i folkekirken og har så forskellige stillingsbetegnelser som præst, kirkesanger, organist, sekretær, kirke- og kulturmedarbejder, kordegn, kirkegårdsleder, graver, gartner og meget andet.

Nu bliver alle opslag til job i folkekirken samlet ét sted: På folkekirken.dk/job

Her kan man finde alle ledige stillinger ved kirkerne, om det er kirketjener i Hellerup eller korleder i Mariehøj.

Folkekirkens jobportal er et udtræk fra jobnet.dk, hvor alle stillinger i folkekirken skal slås op.

Folkekirkens jobportal bliver lanceret, fordi der fra flere sider har været efterspørgsel på, hvor man kan finde en oversigt over opslåede stillinger i folkekirken. Inge Kjær Andersen, formand for Landsforeningens personaleudvalg, håber den nye jobportal kan lette menighedsrådenes arbejde med at rekruttere kvalificeret arbejdskraft: - Det er dejligt, at folkekirkens jobopslag nu samles ét sted og det forhåbentlig også kan gøre det nemmere for menighedsrådene at rekruttere, da jobsøgende med interesse for folkekirken nu kun skal holde øje et sted, siger hun.