9. NOVEMBER 2022

Gik du glip af det? Her er temamødet om ladestandere

Nåede du ikke med til temamødet om ladestandere 7/11? Så får du hele optagelsen her.

Temamøde Ladestander

Af: Redaktionen

Folkekirkens Grønne Omstilling afholdt 7/11 et temamøde om Ladestanderbekendtgørelsen, hvor interesserede kunne få inspiration og input til at etablere el-ladestandere på kirkens parkeringspladser.

På mødet kunne du høre om Fyens Stift, som i høj grad har arbejdet med fælles aftaler og fælles løsninger. Provst i Middelfart Peter Lind, chefkonsulent Sanne Fonnesbæk fra Fyens stift og e-mobilitetsekspert Maja Sig Vestergaard fra Rambøll delte ud af deres gode erfaringer.

Vil du se hele temamødet?

Klik på optagelsen, der findes her.

Stifternes byggegruppe vil bidrog med rådgivning og opmærksomhedspunkter.

Arrangementet var et samarbejde mellem provstierne i Fyens Stift, stifternes byggegruppe, Landsforeningen af Menighedsråd og Folkekirkens Grønne Omstilling.

Krav om ladestandere

Bestemmelserne fra den såkaldte ladestanderbekendtgørelse indebærer, at der skal etableres ladestandere ved en række af folkekirkens bygninger.

Det gælder nærmere betegnet de parkeringspladser, der har plads til 20 biler eller mere. I Fyens Stift er provstiudvalgene gået sammen om at lade konsulentfirmaet Rambøll undersøge, hvor meget der skal gøres ved folkekirkens bygninger i Fyens stift for at opfylde ladestanderbekendtgørelsens krav.

En vigtig del af opgaven er derfor også at nå frem til et svar på, hvordan det skal gribes an i forhold til de mange særlige hensyn, der gælder ved især kirkebygninger.

#Grøn omstilling