10. MAJ 2017

Første hold igennem Folkekirkens Lederuddannelse

Den nye lederuddannelse for kontaktpersoner giver inspiration og man er rustet til opgaverne, fortæller en deltager på det første hold, der har gennemført uddannelsen.

Lederuddannelsen.jpg

Det første hold på Folkekirkens Lederuddannelse er nu godt igennem alle uddannelsens moduler.

Af: Jesper Moll

Programmet har været tæt pakket med oplæg om ledelse og udvekslinger af erfaringer, når de ca. 30 deltagere på det første hold på Folkekirkens Lederuddannelse har mødtes. Holdet var det første, der har været igennem uddannelsen, der er planlagt af Landsforeningens erfarne konsulenter.

Mogens Michelsen, kontaktperson på Syddjurs, har været godt tilfreds med uddannelsen, der har givet ham mulighed for både sparring og for at blive klogere på opgaven som leder for den lokale kirkes medarbejdere.

- Tre kompetente og velforberedte undervisere har ledt os igennem alle de områder en kontaktperson kan komme i berøring med, sådan, at vi nu er ret godt klædt på til opgaven. Selvfølgelig kan vi ikke huske det hele, men her er "kursusmappen" et godt redskab i det daglige arbejde, fortæller han.

Tre kompetente og velforberedte undervisere har ledt os igennem alle de områder en kontaktperson kan komme i berøring med. - Mogens Michelsen, kontaktperson

Uddannelsen rummer både faktuel viden om ansvar og jura, men også andre aspekter af en kontaktpersons ledelsesopgaver er blevet dækkes.

- Alt "hard core"-stoffet blev gennemgået meget grundigt, mens de mere bløde sider såsom udvikling, konflikt, social kapital, visionsarbejdet mv. mere var i inspirations- og motivationsafdelingen. Men alt sammen var  velserveret og med en god vekslen mellem undervisning og gruppearbejde, slutter Mogens Michelsen, der føler sig godt rustet til at knokle videre med opgaverne.

Læs mere om uddannelsen og find det næste hold her.

#Folkekirkens Lederuddannelse #Ledelse #Kursus