12. OKTOBER 2017

Formanden runder et skarpt hjørne

Formand for Landsforeningen af Menighedsråd, Søren Abildgaard, fylder 50 år fredag 13. oktober.

Soeren_abildgaard.jpg

Siden 2004 har Søren Abildgaard siddet i menighedsrådet for Søborggård Sogn, hvor han er formand.

Siden han i 2015 overtog formandsposten efter Inge Lise Pedersen, har han markeret sig som en skarp, vidende og velforberedt formand.

En af dem, som kender ham godt i den sammenhæng, er næstformand i foreningen, Carsten Bøgh Pedersen. Han siger:

- Søren Abildgaard er en entusiastisk formand med stor viden om folkekirken. Han er god til at samarbejde med alle i den store familie, som folkekirken er. Han udfører et stort arbejde til gavn for menighedsrådene og er god til at skabe relationer til vores samarbejdspartnere. Jeg ser ham som en dygtig og visionær leder.

I bestyrelsen siden 2013

Søren Abildgaard er uddannet cand.scient.pol. og selvstændig konsulent. Han har været medlem af bestyrelsen i Landsforeningen af Menighedsråd siden 2013.

Siden 2004 har han siddet i menighedsrådet for Søborggård Sogn, hvor han er formand. Derudover er han medlem af provstiudvalget i Gladsaxe-Herlev.

Søren Abildgaard er gift og har tre børn.