26. APRIL 2017

Formændene blev klædt på

22. april var der formandsmøde i Fredericia for distriktsforeningerne.

csm_formandsmoede_5b593c817c.jpg

Landsforeningens formand og næstformand i debat med deltagerne på formandsmødet i Fredericia.

Af: Alex Kjær

Her blev et stort antal fremmødte fra de 44 distriktsforeninger klædt på til efterfølgende at gå hjem i den lokale forening og fortælle om blandt andet delegeretmødet i maj.

Næstformand i Landsforeningen af Menighedsråd, Carsten Bøgh Pedersen, oplevede en flok engagerede medlemmer.

- Der var stor spørgelyst, og det var dejligt at se både gamle og nye ansigter til formandsmødet.

Deltagerne blev blandt andet udsat for en dialogøvelse, som stillede skarpt på distriktsforeningernes roller og funktioner, og Carsten Bøgh Pedersen kom ind på samspillet mellem Landsforeningen af Menighedsråd, distriktsforeningerne og menighedsrådene.

Senere på dagen tog næstformanden sammen med formanden for Landsforeningen, Søren Abildgaard, plads i "Den varme sofa".

Her kunne deltagerne på en uformel måde stille spørgsmål om de oplæg, der var blevet præsenteret.

Endelig blev der også tid til at kigge på, hvordan distriktsforeningerne kan spille en rolle i valgene til provstiudvalg og stiftsråd.

- Mit indtryk er, at formændene fik en god forståelse af det, distriktsforeningerne og Landsforeningen kan gøre sammen, og hvad Landsforeningen har at tilbyde distriktsforeningerne, slutter Carsten Bøgh Pedersen.

#Distriktsforeninger #Medlemsmøder