27. OKTOBER 2016

Starten er gået

Nyvalgte menighedsrådsmedlemmer kan fra i dag komme godt fra start

csm_postkort_til_eboks_42458ed642.jpg

Et postkort er på vej ud i sognene med information om den nye uddannelse

Af: Alex Kjær

De første moduler af undervisningen "Godt fra start" er nu klar på adressen: godtfrastart.dk.

Her kan nyvalgte menighedsrådsmedlemmer (og erfarne som vil opdateres) lære om roller, opgaver, ansvar og det praktiske rådsarbejde.

Senere følger flere moduler med undervisning i blandt andet samarbejde og økonomi. Forløbet er nemt at gå til, og der er lagt vægt på at gøre det så pædagogisk som muligt. Det betyder blandt andet, at man ikke behøver have viden om menighedsrådsarbejde for at få udbytte af materialet.

Modulerne består af video, quiz og korte tekster, som nemt og hurtigt guider deltagerne gennem det at sidde i menighedsråd.

Et postkort om undervisningen er trykt og finder i den kommende tid vej til de fleste af landets sogne med information om forløbet. Postkortet uddeles på møder i foreningen og fra stifterne.

"Godt fra start" er et samarbejde mellem Landsforeningen af Menighedsråd, stifterne og Kirkeministeriet.

#Menighedsrådsvalg