Alle medlemmer af menighedsrådet.
Ca. 3 timer
God kommunikation på tværs af personlige og faglige forskelligheder er afgørende for et godt samarbejde på arbejdspladsen. Konflikter er en naturlig del af en arbejdsplads hverdag, men at skabe rum for forskelligheden kræver opmærksomhed.
Formål
Kursets formål er at give deltagerne en række praktiske og konkrete redskaber til at videreudvikle et godt og konstruktivt samarbejde, for på den måde at forebygge konflikter.
Indhold
I løbet af dette kursus får I et indblik i forskellige kommunikationsmodeller, der skaber forståelse for, hvilken form for dialog, der er givende for samarbejdsrelationerne. Der vil blive præsenteret elementer fra den anerkendende tilgang, hvor fokus ligger på det, man som arbejdsplads ønsker at arbejde hen imod, frem for det man gerne vil væk fra.
Kurset giver:
Form
Undervisningsformen veksler mellem oplæg fra Landsforeningens konsulent, refleksioner og praktiske øvelser. I de praktiske øvelser involverer vi deltagerne for derigennem at skabe læring med personligt ejerskab.