10. SEPTEMBER 2023

Kom på lederuddannelse for kontaktpersoner

Øg dine kompetencer og bliv en endnu bedre leder for medarbejderne og en god partner i samvirket med præsten på lederuddannelsen for kontaktpersoner.

Kontaktperson

Deltag på uddannelse og få konkrete redskaber, du kan bruge i den daglige ledelse. Illustration: Colourbox

Af: Arbejdsgiver og Rådgivning, Red. Anja Christensen

Som kontaktperson kan du deltage i Folkekirkens Lederudannelse, der er udviklet særligt til kontaktpersoner og formænd i menighedsråd.

I løbet af uddannelsen får du et overblik over kontaktpersonens opgaver og konkret viden om rollen som leder. Der vil både være oplæg om juridiske personaleforhold og om, hvad god ledelse er i praksis, og du får gode redskaber, som du kan bruge med det samme i den daglige ledelse.

Efter et afsluttet uddannelsesforløb har du fået:

• Viden om god ledelse og ledelsesopgaver i folkekirken
  • Viden om rammer og regler
  • Viden om og overblik over kontaktpersonens rolle, ansvarsområder og opgaver samt hjælp til at strukturere dem
  • Konkrete praksisnære redskaber, der kan bruges i det daglige
  • Erfaringsudveksling med andre kontaktpersoner og formænd.

Tidspunkt:
Uddannelsen består af 4 moduler og starter den 8. november 2023.

Hvis du vil have en plads på holdet, så tilmeld dig senest den 23. oktober 2023.
Du tilmelder dig via vores medlemssystem.

Forløb:
Alle modulerne afvikles fra kl. 13.30-20.00

1: Onsdag den 8. november
2: Mandag den 20. november
3: Mandag den 4. december
4: Mandag den 15. januar

Sted:
Aarhus

Pris:
Undervisningen er gratis for kontaktpersoner i menighedsråd, der er medlem af Landsforeningen af menighedsråd. Du skal dog betale for forplejning.

Du kan læse mere og tilmelde dig her:
Menighedsraad.dk

#Folkekirkens Lederuddannelse