Webinar - Personalesager i praksis

Du skal tilmelde dig via vores medlemssystem
Find vejledning her

Tilmeld dig

Tilmeldingsfrist

12. august 2024

22. august 2024 Kl. 16:30 - 17:30

Praktisk info

Du modtager link til webinaret samt materiale 3 dage før.

Hvordan håndterer I ledelse af sognets personale og hvilke regler gælder for en personalesag?

Bliv klogere på at være ”frivillig leder” i folkekirken og hvordan I udfylder lederrollen.

En god personaleforvaltning er en forventning til alle arbejdsgivere – også til menighedsråd.

Det er vigtigt med gode rammer og tydelige instruktioner til medarbejderne, særligt i folkekirken, hvor ledelsen ofte ikke er til stede i det daglige. Selvom I er ledere ”på distancen” skal I kunne håndtere personalesagerne på en god og professionel vis, og leve op til de krav, der gælder.

På webinaret kommer vi omkring følgende:

• Introduktion af nye medarbejdere (onboarding)
• Ledelsesret- og pligt
• Samtaler – hvornår er det nok med en uformel samtale og hvornår skal det være formelt
• Brug af sanktioner
• Tjenstlig samtale
• Gennemførelse af sanktioner, stillingsændringer, eller afskedigelser – hvordan gør man og hvem kan træffe beslutningerne
• Det fagretlige system - forhandling af påstået usaglig afskedigelse

Udbyder