Brug din forening i 2019

Som medlem af et menighedsråd har du mange muligheder for at få hjælp og finde ny inspiration i Landsforeningens medlemstilbud. Bliv inspireret af årets gang i et fiktivt menighedsråd – og find alle dine medlemsydelser her på vores hjemmeside.

sekretariatet_foto.jpg

Januar

I har byttet roller i rådet. Heldigvis kan den nye formand, kontaktperson og kirkeværge hente viden og inspiration på godtfrastart.dk.

Februar

I deltager i distriktsforeningens generalforsamling. To fra jeres menighedsråd bliver valgt som delegerede til Landsforeningens årsmøde i maj.

Marts

Der er uro i personalegruppen, og I vælger at få hjælp til samarbejdet af Landsforeningens udviklingskonsulenter.

April

I vælger at sende kontaktpersonen og formanden på Landsforeningens kursus i, hvordan man udarbejder en god personalepolitik.

Maj

Jeres to delegerede drager til årsmøde i Landsforeningen, hvor der blandt andet er medlemspleje i fremtiden på dagsordenen.

Juni

“Gå med” er temaet for “Himmelske dage på heden”, som hele menighedsrådet deltager i sammen med kirkefolk fra hele landet.

Juli

Der er lidt ro på aktiviteterne, så I får lyst til at fordybe jer i samtaler om tro. I finder inspiration på talomtro.dk.

August
Jeres graver bliver sygemeldt, og I er i tvivl om, hvordan I håndterer forløbet. I får hjælp hos Landsforeningens Arbejdsgiver og Rådgivning.

September

Jeres kontaktperson deltager i Folkekirkens Lederuddannelse og får masser af nye ledelsesværktøjer.

Oktober

I sender jeres arbejdsmiljørepræsentant på Folkekirkens Arbejdsmiljøuddannelse. Kontaktpersonen tager også med.

November

I er ved at kløjes i løn og regnskaber og vælger at blive fast kunde i Landsforeningens Regnskabskontor.

December

I har travlt i december, men heldigvis er der også tid til at slappe af med Menighedsrådenes Blad.

Mød os i Landsforeningen

I de kommende numre af Menighedsrådenes Blad besøger vi Landsforeningens afdelinger og spørger: Hvad laver I? Og hvad kan menighedsrådene bruge jer til? Har I brug for hjælp her og nu, er telefonerne åbne alle hverdage. Ring på 8732 2133.