13. DECEMBER 2023

Provstiudvalgskonference 2024

Der er samspil, menighedsrådsvalg og menighedsrådslov på programmet, når Landsforeningen inviterer til Provstiudvalgskonference.

Provstiudvalgskonference 2022

Der var både debat, oplæg og refleksioner på Provstiudvalgskonferencen 2023.

Af: Anja D. Chirstensen

Der er snart tid til provstiudvalgskonference. Det er lørdag den 3. februar i Fredericia, og du skal tilmelde dig senest 7. januar 2024, hvis du vil med.

Mange emner til debat
Der er på dagen tre forskellige sessioner, og du kan tilmelde dig to af dem.
Vælg mellem
- Samspil mellem menighedsråd og provstiudvalg
- Menighedsrådsvalg 2024
- Ny menighedsrådslov i et provstiudvalgsperspektiv

Konferencen byder denne gang på et nyt format ”Anton og Monopolet – håndtering af fordelingsdilemmaer”. Har vil Landsforeningens formand styre slagets gang, når Klaus Kerrn-Jespersen, Kontorchef for Økonomi og Bygninger, By, Land og Kirkeministeriet, Karin Bundgaard Nielsen, Provst i Odsherred provsti og Hans Henrik Nielsen fra Landsforeningens bestyrelse debatterer forskellige fordelingsdilemmaer. Sidder du med et dilemma der drejer sig om fordeling af den økonomiske ramme, så send det ind til monopolet. Du skal sende dit dilemma til sbh@menighedsraad.dk senest den 7. januar.

Program og tilmelding

Du kan se det fulde program og tilmelde dig konferencen her.

#Provstiudvalg