Anbefalingerne til ny menighedsrådslov - morgen

Tilmelding

Læs gerne GUIDE til tilmelding inden du tilmelder dig

TILMELD DIG

Tilmeldingsfrist

20. maj 2025

Tidspunkt

22. maj 2025 Kl. 8:15 - 9:00

Forenkling og bedre understøttelse af menighedsrådsarbejdet

På dette webinar gennemgår vi resultatet af udvalgsarbejdet i styregruppens arbejde i projektet om Forenkling og bedre understøttelse af menighedsrådsarbejdet som også er blevet præsenteret på 3 fysiske stormøder.

Anbefalingerne fordeler sig i 3 hovedområder:

  • Øget professionalisering af menighedsrådenes personaleledelse og styrket fokus på arbejdsmiljø og samarbejde mellem de to ledelsesstrenge i folkekirken
  • Aflastning af menighedsrådenes forvaltning af fast ejendom og styrkelse af samarbejdet om økonomiforvaltning i provstiet
  • Styrkelse og forenkling af reglerne om valg og sammensætning af de lokale demokratiske organer: menighedsråd, provstiudvalg og stiftsråd

Der er tale om anbefalinger til lovændringer, som vil komme i høring forventeligt i forsommeren.

Målgruppe:
Webinaret er relevant for alle menighedsrådsmedlemmer

Form:
Oplæg med mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Oplægsholder på webinaret er:
Chef for politik og kommunikation, Signe Bækgaard Hansen fra Landsforeningen
Anton Pihl, formand for Landsforeningen af Menighedsråd

Udbyder:
Landsforeningen af Menighedsråd. Webinaret bliver optaget og lægges efterfølgende på hjemmesiden.