30. JULI 2021

Webinar om valg til provstiudvalg og stiftsråd

Der er snart valg til landets 103 provstiudvalg og 10 stiftsråd. Landsforeningen holder et webinar 11. august klokken 17-18 med information om valgene.

Elsted 0891

Der er snart valg til landets 103 provstiudvalg og 10 stiftsråd. Foto: Niels Åge Skovbo

Af: Alex Kjær

Webinaret henvender sig både til potentielle kandidater og til menighedsrådsmedlemmer helt generelt.

Måske overvejer du at stille op, eller måske har du kendskab til personer fx i menighedsrådet, som kunne være gode kandidater?

Alle, der er valgbare til menighedsrådet, kan stille op til provstiudvalget og stiftsrådet. Man kan godt stille op, selvom man ikke er valgt til menighedsrådet. Men det er kun medlemmerne i menighedsrådene, der kan stemme til provsti- og stiftsrådsvalg.

Første skridt

Første skridt er at møde op til det offentlige møde om valgene, som det nuværende provstiudvalg indkalder til. På mødet er der mulighed for at opstille kandidater til provstiudvalget og til stiftsrådet. Mange steder afgøres de to valg på opstillingsmødet. Det er derfor meget vigtigt at deltage i mødet, hvis man er interesseret i at stille op.

#Valg til provstiudvalg og stiftsråd 2021