13. OKTOBER 2020

Spørgsmål og svar om forhandlingsretten

Vi har udarbejdet en række kort med spørgsmål, svar og forklaringer om Landsforeningens arbejde med at opnå forhandlingsretten for kirkefunktionærer.

Folkekirkemedlemmers Forventninger (1)

På kortene finder du nogle af de mest centrale spørgsmål, som Landsforeningen modtager i forhold til arbejdet med at opnå forhandlingsrettens. Du finder også svar og en kort forklaring. Illustration: Morten Jul Pedersen

Af: Anja Christensen

På arbejdsgiverkortene finder du nogle ofte stillede og helt centrale spørgsmål, som Landsforeningen har fået i forbindelse med delegeretmødets beslutning om, at Landsforeningen skal overtage forhandlingsretten for menighedsrådenes ansatte.

På den anden side af kortene finder du svaret og en kort forklaring.

Disse kort er en opdateret version fra januar 2021.

Kortene findes i to varianter:
1. Printklar version
2. Læsevenlig version

Det er en god ide, at den printklare version printes på begge sider af papiret, da spørgsmål og svar så vil fremgå på hver side af papiret.

Det gøres ved at vælge "udskriv på begge sider af papiret" i printerindstillinger.

arb.giverkort print-selv forklaring.png
Er det kun muligt at printe på enkeltsider, er kortene nummereret, således det er muligt at se, hvilke spørgsmål og svar der hører sammen.

Man kan vælge at klippe kortene ud, som vist på billedet ovenfor, så er de nemme at finde frem til næste menighedsrådsmøde.

#forhandlingsret