Hold dig opdateret om aktuelle nyheder fra os. Vi skriver bl.a. om politiske udmeldinger og kurser.

Nyhed1
OK24 (1)

8. APRIL 2024

OK24 - sådan gik forhandlingerne

Vi kom godt i mål med at sikre gode betingelser for det lokale kirkeliv med attraktive lokale arbejdspladser.

Lad Os Tale Om Tro 1

4. APRIL 2024

Videoer skal kickstarte samtale om tro

Fordyb jer i en snak om emner som lykke, tro og håb. Nyt initiativ skal gøre det lettere at få hul på samtalen om livets store emner.

Vestervig 8

4. APRIL 2024

Skal kirken på landet dø?

Er udligningsordningen skabt af Guds modstander, og er bygninger forkyndelse i sig selv? Forskellige synspunkter blev luftet i debatten om kirken på landet til debataften i Vestervig.

Plakater Web

3. APRIL 2024

Husk at bestille materialer

Bestil materialer nu, så er du sikker på at have dem inden orienteringsmødet.

85917 Aarsmoede 2024 Logo4

2. APRIL 2024

Tilmelding til årsmødet

Nu kan du tilmelde dig til årsmødet.

Morten Dahlin

25. MARTS 2024

Kirkeminister er parat til at se på nye løsninger for folkekirkens fælles økonomi

Hvordan kan folkekirkens fællesfond bidrage til at løfte nogle af folkekirkens centrale udfordringer i fremtiden? Det skal et udvalg komme med forslag til.

Gudstjeneste21

21. MARTS 2024

Bliv inspireret til at tale om gudstjenesten

Hvilken gudstjeneste ønsker I i jeres sogn? Her er en video, som I kan bruge til at tale om gudstjenesten i menighedsrådet eller i distriktsforeningen forud for delegeretmødet.

21. MARTS 2024

Pilotprojekt om arbejdsmiljø i folkekirken

22 kontaktpersoner, præster og medarbejderrepræsentanter fra sogne i Vesthimmerlands provsti i Nordjylland har deltaget i første del af et pilotprojekt om arbejdsmiljø i folkekirken.

Annoncer1

Inspiration til annoncer

Den 14. maj er der orienteringsmøde over hele landet. Det er lovpligtigt at annoncere mødet, inden det afholdes. Her får du inspiration til annoncering.

Testpiloter

21. MARTS 2024

Vær med til at skabe det bedste årsmøde

Det bedste årsmøde. Dét er ambitionen. Og for at komme i mål, har vi brug for din hjælp.

GDPR 14

18. MARTS 2024

GDPR: Brug af FIN

Et menighedsråd har ansvar for at overholde reglerne om persondatabeskyttelse – det kaldes også GDPR-regler. Vi hjælper vores medlemmer med at gøre GDPR-reglerne mulige at håndtere.

Nye Initiativer Arbejdsmiljø

11. MARTS 2024

Folkekirkens ledende parter i fælles fodslag for godt arbejdsmiljø

Biskopperne, Provsteforeningen og Landsforeningen af Menighedsråd er klar med en række fælles initiativer, der skal tydeliggøre ledelsen og bekæmpe mobning, så arbejdsmiljøet i folkekirken forbedres.

Side 1 af 65