Guide - det gode samvirkemøde

I guiden til samvirkemøde får du konkrete forslag til, hvordan sådan et møde kan arrangeres.

Ny Guide Til Samvirkemøde Grafik

Sæt fokus på samvirket.
Samvirket mellem præster og valgte medlemmer af menighedsrådet udgør fundamentet for vores folkekirke, men der er ingen obligatoriske eller formelle møder, hvor man sammen sætter fokus på samvirket.

Derfor opfordrer Landsforeningen, Præsteforeningen og Provsteforeningen til, at der bliver holdt samvirkemøder, og har nu udarbejdet en konkret guide til, hvordan samvirkemøder mellem provst, præster, menighedsrådsformænd og kontaktpersoner kan gribes an.

Guiden indeholder blandt andet:

• Input til, hvordan I kommer i gang
  • Forslag til spørgsmål, cases og drøftelser
  • Forslag til opsamling

Målet med guiden er at styrke det lokale samvirke, så der bliver et rum til dialog om samvirket, uden at den skal tage udgangspunkt i en konkret situation eller problemstilling, der skal løses. På den måde kan møderne være et vigtigt bidrag til at sikre et godt arbejdsmiljø i folkekirken.

Hent guiden
Download guiden som PDF ved at klikke på billedet.

Download guiden

Klik på linket, så åbner guiden som PDF.
Guide til samvirkemøde

#arbejdsmiljø #trivsel #samvirke #samvirkemøde