16. AUGUST 2021

Velkommen til den nye kirkeminister

Ane Halsboe-Jørgensen (S) er i dag blevet udnævnt til kulturminister og kirkeminister.

Ane Halsboe Jørgensen Fotograf Steen Brogaard

Danmarks nye kulturminister og kirkeminister Ane Halsboe-Jørgensen. Foto: Folketinget.dk

Af: Anja Christensen

Hun overtager posten fra Joy Mogensen, der i går meddelte, at hun ønsker at forlade posten med øjeblikkelig virkning efter to år som minister.

- Fra Landsforeningens side byder vi den nye kirkeminister velkommen. Vi håber på et tæt og frugtbart samarbejde, hvor vi sammen kan styrke og udvikle den danske folkekirke og menighedsrådenes arbejde, siger bestyrelsesformand i Landsforeningen af Menighedsråd Søren Abildgaard.

Ane Halsboe-Jørgensen kommer fra posten som Uddannelses- og forskningsminister, som hun har haft siden valget i 2019. Hun er 38 år og har været medlem af Folketinget for Socialdemokraterne siden 2011.

#Kirkeminister