13. OKTOBER 2016

Godt fra start

Hvis du er ny i de valgte menighedsråd, der samles første søndag i advent, er der godt nyt på vej.

COLOURBOX17549141.jpg

Der er hjælp på vej til de nyvalgte menighedsrådsmedlemmer. Foto: Colourbox

Af: Alex Kjær

Kirkeministeriet, stifterne og Landsforeningen er gået sammen om at lave et nemt, hurtigt og lærerigt undervisningsforløb på nettet, som leder dig gennem menighedsrådets forskellige roller, økonomi, samarbejde og meget mere.

Projektleder Vivi Rolskov Jensen siger:

- Vi har forsøgt at hjælpe de nye menighedsrådsmedlemmer, så de kommer godt fra start. Derfor er adressen på det nye undervisningsmateriale godtfrastart.dk. Fokus har været på at gøre det så pædagogisk som muligt, så alle kan være med. Man behøver altså ikke vide noget om at sidde i menighedsråd for at deltage.

Undervisningen er tilrettelagt som små, afsluttede forløb, hvor man til sidst deltager i en quiz for at sikre, at man ikke har misforstået noget. Der vil være videoer og korte tekster, som leder deltagerne gennem materialet.

Hold øje med hjemmesiderne hos Landsforeningen, stifterne, Den Digitale Arbejdsplads og kirkeministeriet, hvor vi bringer nyheden, så snart den nye undervisningsportal er klar til at modtage besøg.

#Menighedsrådsvalg