Hjælp til personalesager

Arbejdsgiver og Rådgivning har solid erfaring med personalesager.

Psykisk arbejdsmiljø Bob K.jpg

Ring til rådgivningen på
tlf: 8732 2133.
Eller send en email til raadgivning@menighedsraad.dk

I har som lokale arbejdsgivere ansvaret for, at jeres håndtering af en personalesag på arbejdspladsen foregår på en god og korrekt måde. Når der opstår en personalesag, har I altid en erfaren og kompetent rådgivning i ryggen. Med Landsforeningens Arbejdsgiver og Rådgivning får I en solid erfaring med personalesager, som I kan læne jer opad. I kan derfor altid føle jer trygge ved situationen, hvis medarbejderens opgaveudførsel, adfærd, eller sygdom giver udfordringer for jer. Sammen sikrer vi os, at I håndterer sagen på den bedst mulige måde.

Skriv eller ring for indledende afklaring af sagen

Alle hverdage er Landsforeningens Arbejdsgiver og Rådgivning klar til at hjælpe, hvis I har spørgsmål vedr. en personalesag. Når I skriver eller ringer og har brug for hjælp til en situation, hvor en medarbejder er syg, ikke lever op til de krav, I stiller, eller har svært ved at samarbejde, så hjælper vi jer med at afklare, hvor I er i processen.

Hvad får I hjælp til?

Vi hjælper jer med sagen fra start til slut. Det foregår fx ved at:

• Afklare hvilke muligheder I har for at håndtere sagen.
  • Hjælpe med at finde de væsentlige oplysninger i sagen.
  • Hjælpe med at skabe overblik over sagen og give jer grundlag for at træffe beslutninger i menighedsrådet.
  • Skrive udkast til breve til medarbejderen/faglige organisationer.
  • Deltage i samtaler/forhandlinger med medarbejderen/de faglige organisationer.
  • Forberede og deltage i møder/forhandlinger hos fx stiftet, Kirkeministeriet eller Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.