5. FEBRUAR 2024

Undersøgelse af arbejdsmiljø offentliggjort

Arbejdsmiljøundersøgelse Illustration

Af: Anja Christensen

I januar offentliggjorde Kirkeministeriet en landsdækkende undersøgelse af det psykosociale arbejdsmiljø i folkekirken.

Der er i rapporten flere positive konklusioner, som fx at de ansatte i folkekirken har høj jobtilfredshed, en følelse af at deres arbejdsopgaver er meningsfulde, og de har en højere grad af høj motivation og engagement i deres arbejde.

Men undersøgelsen viser også, at der er behov for yderligere indsatser. Og det tager Landsforeningen som arbejdsgiverorganisation naturligvis meget alvorligt. Læs mere fra Landsforeningen og udtalelser fra næstformand Inge Kjær Andersen her.

I artiklen finder du også links til en rapport om undersøgelsen både i en pixiudgave (37 sider) og en rapport i fuld længde (180 sider).