24. MAJ 2023

Supplerende uddannelser i arbejdsmiljø

Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning udbyder supplerende uddannelser i alle landets stifter hvert år. Se her, hvilke der udbydes lige nu.

Skanderborg 077

Foto: Niels Åge Skovbo.

Af: Arbejdsgiver og Rådgivning, Red. Camilla Folsach Madsen

Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning udbyder supplerende uddannelser i alle landets stifter hvert år. De er med til at sikre, at du får ny viden om relevante arbejdsmiljøemner, som du kan bruge aktivt på din arbejdsplads.

Kursus: Tag fat i konflikter og uenigheder, og skab et godt kollegaskab
Dette suppleringskursus vil have fokus på, hvordan du og din arbejdsplads kan forebygge eller rette op på konflikter og uenigheder på arbejdspladsen. Uenigheder kan vokse til konflikter, hvis der mangler en god uenighedskultur. Med et godt kollegaskab, hvor man stopper op og griber ind, når uenigheder udvikler sig til konflikter, vil konflikter have dårlige kår. Men det gode kollegaskab kommer ikke af sig selv, det er noget, man aktiv udvikler i fællesskab.

TILMELD DIG KURSET HER.

Vi vil på dagen arbejde med, hvordan man kan (gen-)optage dialogen, hvis tingene er kørt af sporet, eller er lige ved at gøre det. Vi arbejder løsningsorienteret med jeres egne cases, med kommunikationsøvelser og med øvelser for både hoved og krop. Der vil være indslag med fokus på fysisk såvel som mental sundhed. Det bliver en dag med høj deltageraktivitet, hvor alle kan være med.

Udbytte af kurset
1. Viden om konfliktforståelse
2. Inspiration og ideer til håndtering af konflikter / uenigheder gennem deltager-cases
3. Viden og værktøjer om ”Det gode kollegaskab”
4. Indføring i sproglige og kropskommunikative aspekter i forhold til dialog og samspil.

Hvis du er interesseret i at undersøge, hvordan din arbejdsplads kan forebygge og håndtere konflikter gennem en løsningsorienteret tilgang, så tilmeld dig denne kursusdag – helst sammen med din kollega i arbejdsmiljøgruppen.

Hvem kan deltage i suppleringsuddannelserne?
Suppleringsuddannelserne henvender sig både til ansatte og menighedsrådsmedlemmer.
Du kan også deltage i kurset, selvom du ikke har arbejdsmiljøuddannelsen, eller ikke er medlem af AMO.

Kursusdagen
Kursusdagene er kl.9-16. Der vil være morgenbrød fra kl. 8.45.

Pris: 1.825 kr.
Forplejning er indeholdt i prisen.

Fakta om Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning

Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning (FAR) er en brancherettet rådgivningsenhed, som vejleder, rådgiver og hjælper folkekirkens parter i sager vedrørende arbejdsmiljø.

FAR tilbyder de folkekirkelige arbejdspladser en kvalificeret og neutral rådgivning om forebyggelse og løsning af fysiske og psykiske arbejdsmiljøudfordringer.

Konsulenterne bag Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning har viden om den folkekirkelige struktur og organisation og kan bidrage til meningsfuldt at skabe et bindeled mellem på den ene side folkekirkens kerneydelse og på den anden side hensynstagen til medarbejdernes trivsel og udvikling.

Rådgivningen er for ansatte og ledere i folkekirken.

Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning fungerer som sekretariat for Folkekirkens Arbejdsmiljøråd.

#Arbejdsmiljø #Uddannelse