Landsforeningen af Menighedsråd kan i år fejre 100-års jubilæum, men vi er ikke tyngede af alderen. Tværtimod. Vi har som interesseorganisation stor indflydelse på arbejdet i den danske folkekirke. I Landsforeningens regnskabskontor har vi de seneste 10 år tilbudt løsning af regnskabsopgaver for menighedsrådene, og vi søger nu en kollega til en nyoprettet stilling, da vi har god tilgang af nye kunder.

Har du god praktisk erfaring med bogholderi og lønadministration, og har du lyst til at arbejde sammen med menighedsrådene om kirkekassens budget og regnskab, er du måske vores nye medarbejder.

Opgaver
I dagligdagen bliver du del af et team, hvor dine opgaver vil variere mellem bogholderi, lønadministration og vejledning til kirkekasserne. Du vil få det fulde ansvar for et antal kirkeregnskaber, samtidig med at du fungerer som sparringspartner og backup for dine kollegaer i teamet. Vi har en fri, sjov og uformel omgangstone.

Følgende opgaver vil udgøre en stor del af stillingen:

  • Bogføring
  • Kreditorbetaling og udligning af debitorer
  • Lønadministration
  • Diverse afstemninger og opgørelser, perioderapportering og årsafslutning
  • Budgetlægning
  • Løbende kontakt til menighedsrådene

Kvalifikationer

  • Du har en relevant bogholderimæssig baggrund.
  • Godt kendskab til lønadministration.
  • Har du erfaring med Folkekirkens regnskabs- og lønsystemer er det en fordel, men ikke et krav.
  • Du evner at gøre svært økonomistof forståeligt.
  • Du har flair for it.
  • Du er tålmodig, høflig, hjælpsom og går gerne det ekstra skridt for at løse problemer.
  • Du arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet og kan indgå i samarbejde.
  • Du deler din og andres viden.

Vi tilbyder

  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • En bred kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere.
  • Et godt og udfordrende arbejdsfællesskab med gode kolleger. Der er 9 medarbejdere i afdelingen.
  • Gode ansættelsesvilkår, herunder frokost- og flekstidsordning. Vi håber at du kan tiltræde den 1. december 2020. Løn- og ansættelsesvilkårene tager udgangspunkt i HK’s overenskomst med staten.

Vil du vide mere om Landsforeningen af Menighedsråd, kan du læse om foreningen her: www.menighedsraad.dk og du er velkommen til at kontakte økonomichef Peter Fruergaard Schrøder på tlf. 87 32 21 40 eller 61 61 29 72, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfrist er torsdag den 22. oktober kl. 12. Samtaler forventes afholdt den 26. og 27. oktober.

Du skal søge jobbet via Jobindex. 

Landsforeningen er en medlemsorganisation, der varetager 1700 menighedsråds politiske interesser og er arbejdsgiverorganisation for over 12.000 ansatte. Vi tilbyder en række forskellige ydelser, som f.eks. rådgivning og kurser og vi er en bred kirkelig organisation. Der er 30 ansatte i sekretariatet, som holder til i Sabro, hvor der er gode forbindelser til Aarhus

Tilmeld dig nyhedsbrevet

* krævede felter