9. NOVEMBER 2023

Regnskabsmedarbejder

Har du praktisk erfaring med bogholderi og lønadministration, og kan du se dig selv i en regnskabsafdeling, hvor vi hjælper hinanden, og går op i at levere en professionel service samtidig med at vi dygtiggør hinanden? Så har vi måske jobbet til dig.

Regnskab

Af: Redaktionen

Søg stillingen

Søg stillingen. 
Ansøgningsfristen er 21. november kl. 12. 

Da en af vores dygtige kollegaer skal på efterløn, og vi i samme ombæring flytter rundt på nogle af vores opgaver, har vi mulighed for at tilpasse stillingen efter den rette profil. Derfor kan stillingen både være deltid, fuldtid, tidsbegrænset eller en fastansættelse. Det afhænger alt sammen af kvalifikationer og ønsker.

Teamet
I Landsforeningens regnskabsafdeling tilbyder vi at løse regnskabsopgaver for menighedsrådene rundt om i hele landet. Som vores nye kollega bliver du en del af et team med 6 kolleger, der arbejder sammen med menighedsrådene om kirkernes budgetter og regnskaber. Vi hjælper med oplæring og støtter undervejs. Vi har en uformel omgangstone, spiser frokost sammen – eller deler en kage.

Opgaver og ansvarsområder
I dagligdagen vil dine opgaver variere mellem bogholderi, lønadministration og vejledning af menighedsrådene. Du får ansvaret for et antal kirkeregnskaber samtidig med, at du fungerer som sparringspartner og backup for dine kollegaer i teamet.

De væsentligste opgaver for dig vil være:

  • Bogføring og lønadministration
  • Kreditorbetaling og udligning af debitorer
  • Diverse afstemninger og opgørelser, perioderapportering og årsafslutning
  • Budgetlægning
  • Løbende kontakt til menighedsrådene og ansatte ved kirken

Vi lægger vægt på:

  • Du har en relevant bogholderimæssig baggrund og en god økonomiforståelse
  • Du har gerne erfaring med lønadministration
  • Du er tålmodig, hjælpsom og går gerne det ekstra skridt for at løse problemer.
  • Du arbejder struktureret, selvstændigt, målrettet og du er god til at samarbejde
  • Har du erfaring med folkekirkens regnskabs- og lønsystemer er det en fordel, men ikke et krav

Vi tilbyder

  • En stilling med tiltrædelse 1/1-2024.
  • Lønnen tager udgangspunkt i HK’s overenskomst med staten med mulighed for forhandling af tillæg.
  • Herudover har vi frokost- og flextidsordning og andre personalegoder, samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et godt arbejdsfællesskab med hjælpsomme kolleger
  • Et job i en organisation, hvor vi går op i medarbejdernes trivsel og et godt arbejdsmiljø.

Er du interesseret?
Har du brug for yderligere information er du velkommen til at kontakte Økonomichef Tina Frederikke Aabenhus på 6161 2972 eller tfa@menighedsraad.dk. Du kan finde mere viden om os her på vores hjemmeside.

Ansøgningsfristen er tirsdag d. 21. november kl. 12.00, samtaler vil foregå tirsdag d. 28. november

Landsforeningen af Menighedsråd er en medlemsorganisation, der varetager 1.650 menighedsråds politiske interesser og er arbejdsgiverorganisation for over 12.000 ansatte. Vi tilbyder – udover regnskabsopgaver - en række forskellige ydelser, som f.eks. rådgivning og kurser, og vi er en bred kirkelig organisation. Vi er 35 ansatte i sekretariatet, som har kontor i Sabro, hvor der er gode forbindelser til Aarhus.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.

Flere artikler om samme emne

#job