Generalforsamlinger

Information om generalforsamlinger, vedtægter med mere

COLOURBOX11944098.jpg

Frister ifm. delegeretmøde 31. maj -2. juni 2024

I forbindelse med distriktsforeningernes generalforsamlinger i 2024 og Landsforeningens delegeretmøde i 2024 er der nogle frister i både distriktsforeningernes og Landsforeningens vedtægter, der skal overholdes.

Se fristerne her

Ring på 87 32 21 33, hvis du har spørgsmål.

Antal delegerede på årsmødet

Find ud af, hvor mange delegerede dit stift og din distriktsforening har til Landsforeningens årsmøder i perioden 2021-2024.

Hent oversigt over delegerede her.

De delegerede skal indberettes til Landsforeningen, fx i skemaet herunder:

Skema til indberetning af delegerede

Vejledende vedtægter

Delegeretmødet har godkendt et sæt vejledende vedtægter for distriktsforeninger. De opfylder de bestemmelser, der i Landsforeningens vedtægter i forhold til eksempelvis distriktsforeningernes opgaver.

Hent vedtægterne her

Guide og inspirationsmateriale til generalforsamling

Her er nogle gode råd til, hvad man skal huske i forbindelse med generalforsamlingen. Det drejer sig især i forhold til dirigenten, samt beretningen og afstemninger. Undervejs er det uomgængeligt at følge sine – samt Landsforeningens – vedtægter.

Generalforsamling - tips og råd

Hvis I ønsker at skabe debat og dialog med deltagerne på generalforsamlingen, om de emner som foreningen er optaget af, kan I bruge disse samtalekort:

Samtalekort om folkekirkens tilstedeværelse

Samtalekort om liturgi

Samtalekort om folkekirkens arbejdsgiverorganisation og ønsket om forhandlingsretten