11. JANUAR 2023

Har din kirke styr på affaldssorteringen?

Kirker skal nu sortere husholdningslignende affald efter de samme sorteringskriterier som private husholdninger. Sådan tager I bedst skraldet.

Kom Med Til Webinaret (2) (1)

Fra januar 2023 er det et krav, at kirken sorterer sit affald endnu bedre. Foto: Colourbox

Af: redaktion@menighedsraad.dk

Har I helt tjek på affaldssorteringen her i 2023? eller er der stadig lidt tvivl om, hvordan og hvornår? Folkekirkens Grønne Omstilling har holdt webinar om emnet. Gik du glip af det, eller vil du bare gerne se det igen - kan du se optagelsen her:

Se optagelsen af webinaret

På webinaret kan du møde Marie Carlsen Ravnmark fra Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. Hun fortæller om affaldsbekendtgørelsen og dens betydning for de enkelte menighedsråd og deler gode eksempler på erfaringer med affaldssortering i Københavnske Kirker.

Dernæst kan du høre erfaringer fra affaldsarbejdsgruppen i Aarhus Nordre Provsti v. Provstisekretær Dorte Kristensen. I Aarhus Nordre har de nemlig samarbejdet om affaldssorteringen på provstiniveau med bl.a. udvælgelse af affaldsansvarlige og indhentning af tilbud fra renovatører.

Sidst, men ikke mindst, får du gode råd om affaldssortering i praksis fra kirkegårdsleder Bjørn Dinesen, Risskov Kirke.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.

#Affaldssortering #Grøn omstilling #affald