5. SEPTEMBER 2022

Landsforeningen i dialog med kirkeminister om arbejdsmiljøet

Næstformand Inge Kjær Andersen mødtes fredag den 2. september med kirkeminister Ane Halsboe-Jørgensen for at aflevere en række bud på tiltag til forbedringer i følgeskab af repræsentanter fra Provsteforeningen, Præsteforeningen og biskopperne.

Møde Krikeministeriet NY

Fredag den 2. september var bl.a. næstformand i Landsforeningen af Menighedsråd, Inge Kjær Andersen, til møde med kirkeminister Ane Halsboe-Jørgensen om arbejdsmiljøet i folkekirken.

I kølvandet på DR's undersøgelser og kritik af arbejdsmiljøet i den danske folkekirke var Landsforeningens formand Inge Kjær Andersen fredag den 2. september forbi kirkeminister Ane Halsboe-Jørgensen for at aflevere en række tiltag, der skal hjælpe til at skabe et arbejdsklima, hvor alle trives og er trygge:

- Vi er alle sammen optaget af at finde fælles løsninger på en stor udfordring. Det er godt at vide, at ministeren vil handle på vores forslag. Og gode forslag også fra de otte kirkefunktionærorganisationer, lød det efter mødet, hvor Kjær Andersen havde følgeskab af Annette Brounbjerg Bennedsgaard, formand for Provsteforeningen, Pernille Vigsø Bagge, formand for Præsteforeningen og biskop Henrik Wigh-Poulsen, repræsentant for biskopperne.

#Arbejdsmiljø #Kirkeminister